zondag 27 februari 2011

Zondag 27 februari: bezoek!

Vandaag ging ik al redelijk vroeg naar het dorpje. Daar gingen Tine en ik op zoek naar Shukrani en Baraka. We wilden zien of de jongens al eten kregen en of ze gewassen waren. De vader was nergens te bespeuren en aangezien de jongens geen Engels kunnen, was het moeilijk om te weten te komen of ze nu al eten kregen en gewassen waren. We hebben het uiteindelijk aan iemand anders gevraagd om te vertalen. En neen, ze kregen nog niets en waren nog niet gewassen.

Tine en ik gingen naar de school om daar de jongens en hun kleren te wassen. Hun kleren heb ik nadien nog gewassen in de vrijwilligerswoning. Ik moest ze wel 10 keer spoelen, wassen en schrobben en dan nog zag het water bijna zwart. Maar ik kreeg ze zo goed als proper. In de avond ging ik ook terug naar de jongens, samen met Marion deze keer. De vader had problemen met geld vandaag vertelde hij en kon de jongens geen eten geven. Ik en Marion gingen voor hen iets halen in het restaurantje.

Voor de rest hebben we vandaag opgetrokken met nonkel Luc, want hij kwam op bezoek. Eerst heb ik hem snel even Kebene laten zien en nadien gingen we naar het dorpje, weeral : ) ’S middags zijn we met z’n allen lekker gaan eten in forty tieves, waar we weer een mooi uitzicht hadden op het strand. Bovendien betaalde Luc ons eten, waarvoor nogmaals dank! : )

Wat hebben we geleerd vandaag:
- Dat je nog altijd vol met muggenbeten staat, of je nu een muskietnet hebt of niet!
- Wolfs: do you see those wolfs over there (mengeling tussen golven en waves)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten