zaterdag 26 februari 2011

Zaterdag 26 februari: van safari tot een ijsje!

Voor vandaag had ik besloten om goed voor school te werken. Ik begon met goeie moed aan mijn eindwerk te werken, maar al snel kreeg ik het te warm. Eerst een douche nemen dan maar. Nadien kon ik goed verder werken. Ik heb ook nog wat voor de school hier gewerkt. We deden namelijk het voorstel om de leerlingen in rijen naar binnen te laten komen, want nu loopt iedereen naar binnen als het belt. De kleintjes lopen er dan tussen en dit is niet leuk voor hen. Als we met rijen werken kunnen de deuren van de klassen ook vast. Als het belt is er dan een leerkracht die de deuren allemaal kan openen. Zo moeten de leerlingen niet wachten als ze aan de klas komen. Hiervoor heb ik papieren gemaakt met daarop de klassen. Ik ben benieuwd of het systeem effect heeft hier.

Na de middag zijn Tine, Marion, Marlies en ik gaan horen voor een safari. En ja hoor, het is geregeld! We gaan 3 dagen naar Tsavo East, zaterdag vertrekken we! Naast het reisbureau waar we onze safari boekte, was er een ijskraam. Dus we besloten om ons eerste ijsje hier te bestellen, banaan en straciatella mmmm! We hebben het ijsje opgegeten onderweg naar huis, want Tine en ik hadden niet veel tijd, we moesten de jongens nog gaan halen en eten geven.

Toen we in het dorpje aankwamen zagen we dat de papa zijn goede voornemens weer aan de kant geschoven had. Gisteren zat hij nog goed te koken en had hij hen gewassen. Maar vandaag lag hij om 18u in zijn bed, aangezien hij naar alcohol rook, vermoed ik stomdronken. Baraka wilde zijn papa wakker maken, maar ik heb hem laten slapen. Tine en ik zijn met de jongens naar het plaatselijke restaurantje geweest. Toen we vertrokken van bij de jongens thuis had ik de indruk dat de papa ineens buiten stond, maar hij reageerde niet echt. In het restaurantjes kochten we een soort loempia van bonen en aardappeltjes voor de jongens. Ze hadden er goed mee gegeten en we waren 30 shilling kwijt (Voor wie niet meer weet hoeveel euro dat is, delen door 100. Voor wie niet kan delen door 100, dit is 30 eurocent), geen geld dus!

Uiteindelijk was het bijna 7 uur en moesten we ons haasten, want het werd al donker. Het overvalt ons elke keer hoe snel het hier donker wordt. Op ongeveer 10 minuten valt de nacht hier ineens. Tine en ik waren dan ook maar net op tijd thuis. Daar stond ons een heerlijk maal, met aperitief te wachten, want de docent van Tine, Wim, wilde voor ons koken. Als hapje maakte hij een soort dipsaus van avocado, de naam ben ik weer vergeten. Nadien waren het aardappelen, met wortels en erwtjes en gehaktballetjes mmm!

Na het eten zaten we buiten nog lekker na te praten op het terras, toen ineens de elektriciteit weer uitviel. De eerste keer dat we dit echt meemaakten terwijl we buiten in het donker zaten. En hier is het dan ook echt pikkedonker! Wij gingen dus snel naar binnen (voor zover je snel kan lopen in het donker natuurlijk), wat zaklampen en kaarsen halen. Wat later zat ik aan de tafel met een heerlijke watermeloen in mijn handen, een gemors uiteraard! Het moest dan ook lukken dat ik toen net telefoon kreeg. En een telefoon, watermeloen en zaklamp (die niet werkt) vast hebben en dan in het donker naar binnen lopen. Dat gaat niet zo goed, maar ik ben er geraakt!

Niet veel later sprong de elektriciteit terug aan, eindelijk terug licht. We hebben nog wat na gepraat, maar al snel ging ik slapen. Morgen is het zondag en dan komt nonkel Luc langs, spannend! En ik kijk er al naar uit!

Wat hebben we geleerd vandaag:
- Zeg niet dat je naar Niki gaat sturen als je bijna thuis bent, zodat ze mee kan naar het dorpje. Want dat vergeet je toch! Nogmaals excuses hiervoor.
- IJsjes moet je hier heel snel op eten!
- Dat er op safari vermoedelijk geen gsm-bereik is, of An haar gsm moest opgegeten zijn door een leeuw. Of ze is blij dat ze eens een weekend van ons vanaf is en negeert ons gewoon! : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten