dinsdag 1 maart 2011

Maandag 28 februari en dinsdag 1 maart: eerste lesjes geven

De voorbije weken hebben we veel geobserveerd en kleine groepjes kinderen geholpen. Maar vanaf deze week mogen we echt les gaan geven. Voorlopig gaan we Engels en Maths geven in een vaste klas, voor mij is dit in class 4. Maandag had ik dus heel wat voor te bereiden. Nadat ik mijn lessen maakte, de jongens ging wassen en aan mijn eindwerk en pop gewerkt had, konden we eindelijk beginnen aan ons overheerlijk avondeten, verse frietjes! Je moest wel veel geduld hebben voor de frietjes en veel aardappelen schillen, maar ze smaakten uiteindelijk wel!

Dinsdag ochtend begon mijn klas normaal met HIV-les, maar toen Mr. Ibrahim binnen kwam, zei hij dat het eerst rekenen was en dan HIV. Maar toen het uiteindelijk tijd was voor HIV, zei hij dat ik gewoon kon verder doen met rekenen : ) Na de eerste break gaf ik nog een lesje rekenen en dan ook een les Engels. Bij rekenen ging het over optellen en aftrekken van decimale getallen tot op een tiende. Bij Engels wordt er altijd eerst een tekst gelezen, nadien wordt deze besproken en wordt er ook iets grammaticaals behandeld rond de tekst.

In de namiddag moest ik geen lessen geven, maar dan had ik wel mijn werk met verbeteren en lessen voor de rest van de week al eens te bekijken. Na school zijn we snel iets gaan drinken, want het was Wim’s laatste avond. We aten ook weer (heel veel) van die heerlijke aardappelen! Nadien moesten we ons avondeten nog opeten, pasta met groenten en ananas, wel lekker!

Nu, woensdag heb ik weer wat tijd om voor school te werken. Buiten mij en An is iedereen naar school, want de rest moet dagen inhalen omdat ze optrekken met hun bezoek dat komt. Nu is het hier dus heel rustig en kunnen we ook eens rustig op internet van alles opzoeken.

Wat hebben we geleerd vandaag:
- Dat je wanneer je rustig aan het eten bent onder een mooi afdakje, niet moet verschieten wanneer er ineens een zwart iets op je valt. Wss gewoon hagendissenkak!
- Hoe schrijf je een kaartje: beginne met ‘Zonnige groeten vanuit Kenia!’ en dan de rest schrijven.
- Hoe schrijf je het adres op een kaartje: beginnen met de naam van je hogeschool, dan de straat van de hogeschool, dan schrijf je t.a.v. … en dan …
- Radio maken kunnen ze niet zo goed in Kenia: er wordt tussen twee liedjes altijd gepraat voor 10 minuten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten