donderdag 24 februari 2011

Dinsdag 22 februari: examens, bah!

Vandaag examens voor de kinderen. En hier hebben ze dus echt een hele dag examens. Als leerkracht niet zo boeiend, zeker niet wanneer je nog geen verbeterwerk hebt. Voor mij begon het dus al met 2 uur toezicht houden. Pas wanneer de bel gaat mogen de leerlingen hun examens afgeven, dus ik moest echt wel lang wachten.

Na de break heb ik dus wat examens kunnen verbeteren. Je moet wel goed opletten als je toezicht hebt hier, want afkijken, daar kennen ze alles van! Boeken in de banken, spiekbriefjes, praten tijdens het examen, overleggen met elkaar, briefjes doorgeven, … jaja, ik heb het allemaal gezien! Het straffe van al is dat de leerkrachten hier er niet veel op zeggen.

Onder de middag kwam een mevrouw van het dorpje ons halen. Want samen met enkele andere vrouwen maken ze daar zeep. Ze wilden ons perse de zeep laten zien, dan konden we na de les nog langskomen om zeep te kopen. Wij met zijn allen na de les dus mooi naar de dames voor onze zeep. In het dorpje kwamen we ook een rare man tegen. Eigenlijk was het een man die verkleed was als vrouw. Hij had zijn gezicht helemaal wit gemaakt met talkpoeder, zijn lippen waren rood en hij had zijn lichaam opgevuld met vrouwelijk vormen. Hij heeft de hele tijd gezongen, gefloten en muziek gemaakt voor ons. Volgens de mensen van het dorp was het een zotte man die dikwijls rondtrekt in het dorp om kinderen te amuseren. Vreemde man! Natuurlijk had ik mijn fototoestel niet bij toen we hem zagen :s

Toen we in het dorpje kwamen konden we ineens kijken naar het toekomstige huisje van de jongens. Er waren al putten gemaakt om grote palen in te steken. Nu vandaag stonden de palen er zelfs al! Het huisje zou tegen het weekend klaar zijn. Benieuwd wat de jongens ervan gaan zeggen!

Vandaag op school hebben Penelope en ik pennenzakken uitgedeeld aan de kindjes. Deze pennenzakken zijn bedoeld om mee naar huis te nemen. Zo kunnen de kinderen steeds hun huiswerk maken, kleuren, … Al vanaf de eerste klas hadden we door dat we duidelijk moesten uitleggen dat niet iedereen een slijper, gom, schaar, lijmstift en lat had. Maar dat er in elke pennenzak 1 van deze dingen zat. Want al snel kwamen er kinderen reclameren dat er iets ontbrak.

Bij het uitdelen van de pennenzakken kwamen we een kakkerlak tegen, eigenlijk 2, maar de tweede hebben we nooit gezien. Ik was heel blij dat Penelope erbij was, want zij heeft de laatste pennenzakken uit de doos met de kakkerlak(ken) in gehaald.

Vandaag zijn Lise en ik onze kleedjes gaan halen. Ze waren eindelijk af! Hopelijk pasten ze ook, en ja hoor het viel goed mee! Alleen is het wat te groot aan mijn oksels, maar voor de rest ben ik tevreden. Onderweg ben ik ook patatjes gaan halen met iets oranje rond, paprikasaus naar ’t schijnt. Het koste maar 30 shilling, maar was super lekker, zeker voor herhaling vatbaar!

Wat hebben we geleerd vandaag:
- Kijk je boterham na voor je laatste 2 happen. Anders kan je het wel eens meemaken dat je plots ziet dat heel je boterham beschimmeld was. Niet zo aangenaam!
- Kakkerlakken vliegen dus wel degelijk!
- A B A C D C B A A D C B D D D A C D C na 36 examens ken je een rijtje van 50 letters al wel uit je hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten