zaterdag 12 februari 2011

observeren en het weekend

Donderdag en vrijdag hebben we veel geobserveerd in de verschillende klassen. Vrijdag konden we zelf samenstellen waar we wilden kijken en uiteindelijk zag ik alle klassen, uitgezonderd klas 7, mooi dus! Na al deze observaties kan ik besluiten dat het onderwijs wel helemaal anders is dan in BelgiĆ«. Men ziet hier wel veel dingen die ook in het onderwijs van BelgiĆ« voorkomen, maar er zijn ook moeilijkere dingen, zoals algebra, leren over de onderdelen van het hart, … Ook de manier van lesgeven is helemaal anders, hier zeggen leerkrachten vaak dingen voor die de leerlingen moeten nazeggen. Ze leren dit eigenlijk rats van buiten.
Ik ben ook samen met An naar KG2 (kinder garden) geweest, daar zitten de jongentjes die wij vanaf dit schooljaar willen sponsoren. We betalen dan opdat de kinderen een heel schooljaar ’s morgens en ’s middags eten kunnen krijgen. Vooral de jongste van de twee broers is helemaal open gebloeid, wat leuk was om te zien!
In de namiddag zijn we naar het strand geweest met de kinderen van de school. Het strand was ongelofelijk mooi! Wit zand, blauw water van ongeveer 30°C , palmbomen, … Het was heel leuk om te zien hoe de kinderen zich uitleefden in het water!
Vrijdag avond zijn we uitgeweest op zijn keniaans. Eerst gezellig iets gaan eten, friet met biefstuk, zodat onze buik nog kan wennen aan het keniaans eten. Nadien zijn we iets gaan drinken in een bar met reggae muziek en onze volgende stop was in een discotheek. Hier kon ik dan mijn verjaardag vieren, want om 12u (of 2u eigenlijk) zou ik 21 jaar worden.
Zaterdag, uitslapen! Maar om een uur of 8 is het hier te warm om nog te kunnen slapen, dus was ik al wakker. We zijn eerst naar de winkel geweest met mama Rainbow, daar kochten we heel veel water en nog wat andere dingen. We kochten ook lepels voor de kinderen van de school, 136 lepels om precies te zijn!
In de namiddag wilde mama Rainbow ons voorstellen op het strand. We hebben toen een heel eindje gewandeld en ik kocht ondertussen 2 doeken (kanga’s als ik me niet vergis) en een zak. We zijn de hele weg terug kunnen gaan op kamelen. Eerst leek het wat eng, maar eens de kameel recht stond, viel het goed mee!
Als avondeten hebben we aardappelpuree met vis, tomaten en wortels gegeten. Heel lekker eigenlijk! Direct na het avondeten zijn we allemaal gaan slapen, want iedereen was heel moe!

Wat leerde ik vandaag:
- Kook geen 2 maaltijden tegelijk als je maar 2 vuren per maaltijd hebt!
- Kamelen komen in 4 stappen recht. Eerst een stukje met de achterpoten, dan voorpoten, dan terug achterpoten en dan terug voorpoten. (of andersom)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten